Monday, April 26, 2010

generatia mcdonald's si coca cola

Mai iese şi baba prin lume. Şi se mai uită cu un ochi pofticios în stânga şi în dreapta. Dar chiar nu-mi imaginam că privirile mele îmi pot provoca coşmaruri.

Este o generaţie 18-30 de ani înfiorătoare. Se spune de multe ori că bărbatul trebuie să fie un pic mai frumos ca dracu'. Eu sunt convinsă că această zicere a poporului român nu era să fie dacă pe vremea aia erau hamburgheri şi coca cola. Şi pe vremea când s-a spus asta nu existau cururi de raţă şi burţi de scroafe gestante.

Cam asta este ceea ce văd la puştanii de azi. Nişte hălci nesătule din care curg balele pe la şaormării. Cel mai mult mă înspăimântă privirile hulpave.

Nici nu e de mirare că mai toţi se opun taxei pe fast-food-uri.

Ei bine pofta ce au poftit-o au avut-o multinaţionalele. S-au înfiinţat în lumea a treia şi au creat dependenţă. Toate mijloacele sunt bune: psihologice prin reclame neruşinate şi manipulatoare şi fiziologice prin ingrediente: zahăr, sare, cofeină şi alte chimicale.

I-am atras atentia odată unui puştan că e drăguţ, dar să aibă grijă că se îngraşă (18 ani şi burtă!). Răspunsul lui m-a siderat: "cine mă place mă place şi aşa!"

 I-am mai atras atenţia încă unuia şi mi-a răspuns sec "nu e problema ta!". "Ba da, este problema mea căci îţi voi plăti spitalizările şi medicamentele peste 10 ani. Prefer  ca banii ăştia să fie folosiţi pentru învăţământ."

Prin urmare nu numai că sunt umflaţi, dar în general sunt şi nesimţiţi. Sunt şi câţiva sensibili la observaţii, dar din păcate destul de puţini.

Dragele mele noi astea mai coapte şi care mai arătăm încă conservate trebuie să luăm atitudine. Spre binele lor şi în definitiv şi al nostru. În curând nu o să mai avem ce suge! Prefer o pulă, nu o masă gelatinoasă în care îmi voi îngropa fruntea.

Eu una nu încetez să le spun să se plimbe pe lângă gurile de aerisire de la McDonald's-ul de la metroul de la Piaţa Unirii (în Bucureşti) şi să adulmece uleiul răsprăjit în care sunt înnecaţi cartofii lor. O porţie de cartofi la McDonald's costă cât o kilă de banane de la Carrefour, dă-o dracu' de treabă! Nu le stă mai bine pe bicicletă, cu rucsăcelu' în spate şi cu banana în pantaloni şi la pachet?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.